Hosting

Vragen gerelateerd aan webhosting.

augustus 2014

Hoe verhuis ik mijn domeinnaam?

2017-05-18T03:04:35+02:0014 augustus 2014|

Als u van hostingprovider wilt wisselen, moet u uw domeinnaam verhuizen. Onderstaand staat uitgelegd hoe u dat doet. Uw domeinnaam is momenteel nog ondergebracht bij een andere partij en u wilt deze naar PingWeb verhuizen. Om dit verzoek te kunnen uitvoeren, hebben wij het zogenaamde EPP-token (ook wel autorisatietoken of verhuiscode genoemd) nodig. Dit [...]

Ik ontvang een e-mail van drs@domain-registry.nl met code 1010, 1011, 1017 of 1027, wat is dat?

2014-08-14T19:06:32+02:0014 augustus 2014|

Als u een .NL-domein in bezit hebt, wordt deze (uiteindelijk) bij een organisatie als SIDN geregistreerd. Deze organisatie beheert de registratie van alle .NL-domeinnamen. Bij iedere domeinnaam worden de zogenaamde houdergegevens (WHOIS) geregistreerd. Dit geeft aan wie de eigenaar van het domein is, en wie er aangesproken moet worden voor administratieve of technische kwesties. Indien [...]

Ik ontvang een e-mail van ICANN dat ik mijn e-mailadres moet verifiëren, klopt dat?

2017-05-18T03:04:35+02:0014 augustus 2014|

Als u een .COM-domein in bezit hebt, wordt deze (uiteindelijk) bij ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) geregistreerd. Deze organisatie beheert een aantal domein-extensies, waaronder .COM. Sinds 1 januari 2014 voeren zij een zogenaamde contact-validatie. Zo wil ICANN verifiëren dat de gegevens en het e-mailadres van de domeinhouder ook echt kloppen. Zij sturen [...]

Ik ontvang een e-mail van ICANN dat mijn domein verloopt (ERRP), wat is dat?

2017-05-28T23:57:39+02:0013 augustus 2014|

Als u een .COM-domein in bezit hebt, wordt deze (uiteindelijk) bij ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) geregistreerd. Deze organisatie beheert een aantal domein-extensies, waaronder .COM. Voordat de contractsperiode van uw domeinnaam eindigt, ontvangt u van ICANN een e-mail om u te wijzen op het einde van de huidige registratieperiode. Dit is dus [...]

Mijn website is niet bereikbaar

2018-06-17T02:36:29+02:0014 augustus 2014|

Het kan gebeuren dat er een storing optreedt of dat uw website om een andere reden niet bereikbaar is. Dit noemen we 'downtime'. Volg onderstaande stappen om het probleem te achterhalen: Wacht 10 minuten en probeer nogmaals om uw website te bereiken. Controleer uw internetverbinding. Werken andere websites (bijvoorbeeld www.google.nl) wel? Zo niet, controleer dan [...]

Wat zijn de instellingen voor mijn e-mail?

2018-06-17T02:36:55+02:0014 augustus 2014|

Als uw e-mailadres is ingesteld, heeft u een wachtwoord ontvangen. Heeft u dit wachtwoord nog niet ontvangen, dan moet u eerst het e-mailadres (laten) aanmaken. U kunt vanaf ieder apparaat met internet uw e-mail online bekijken via de webmail. Als gebruikersnaam vult u uw e-mailadres in. Om een ander apparaat in te stellen, zoals Outlook [...]

Ga naar de bovenkant